4e klasse C | Hardwerkend Erasmus had meer verdiend tegen GSC ESDO

Op een nieuw (menig club zou jaloers zijn) kunstgrasveld trad Erasmus vandaag aan tegen het op
punten gelijkstaande GSC ESDO. Dit GSC ESDO is een ploeg met vele goede spelers, maar ook een
ploeg dat kan provoceren en moeite heeft met fysiek voetbal. Wel uitdelen maar niet kunnen
incasseren.

In de eerste helft had GSC ESDO veel de bal wat te verwachten was. Erasmus stond goed
georganiseerd waardoor GSC ESDO moeilijk tot grote kansen kwam. Het was toch Erasmus dat de
eerste goede kans kreeg, een afstandsschot van Daan van Nieuwkerk was echter te zacht en belande
in de handen van de keeper van GSC ESDO. Even later een schotje van GSC ESDO, maar die ging naast
het doel van keeper Odens van der Zwan. Wat later was het de goed spelende Desley Zwiers die met
met snoeiharde schot een poging op het doel van GSC ESDO waagde. Helaas pakt de keeper deze op
zeer fraaie wijze, menigeen telde deze al. GSC ESDO beantwoorde de kansjes van Erasmus met een
schotje in de handen van Odens van der Zwan en een schot die door dezelfde Odens van der Zwan
werd overgetikt. In de eerste helft (0-0 stand) gaf de scheidsrechter aan beide ploegen geen kaarten,
alhoewel hij dit beter wel had moeten doen. Dit zou in de 2e helft voor hem een moeilijke helft
worden.

De 2e helft dus begon met een getergde GSC ESDO die opzoek ging naar de winst, alles moest
werkelijk uit de kast. Hierin ook de scheidsrechter dus meenemen. Maar brutaal nam Erasmus toch
het spel over, een schot van spits Marnix Hermans ging maar net over het doel. De grootste kans was
voor Saviel Groenhart, de bal kwam voor zijn voeten in het strafschopgebied, maar hij schoot helaas
tegen de keeper op. Zo’n bal moet je hoogte geven, zeg ik als oude spits. Dit had meer verdiend. En
dan de regel, als je hem zelf niet maakt, dan maakt de tegenpartij hem wel. En dat gebeurde dus.
Over links werd de bal goed ingeschoten door een speler van GSC ESDO. Even later werd het ook 2-0.
Toen begon het uitdagen en het uitlachen van de spelers van GSC ESDO. Erasmus liet zich niet gek
maken en ging ervoor. Een diepe bal op Desley Zwiers, met een fabelachtige hakje speelde hij
Romano Charite vrij en deze schoot de bal naast de keeper in het doel. 2-1. Erasmus ging voor meer,
maar helaas werd dit tegen gewerkt door de (angstige) scheidsrechter. Hij ontnam Erasmus een
zuivere penalty en liet de spelers van GSC ESDO maar schoppen naar alles. Hij gaf alleen kaarten als
men wat tegen hem zei. Trainer Henk Baggerman vroeg op een moment om uitleg van weer een
schop actie, hierover wilde de scheidsrechter dus geen antwoord op geven en stuurde hem terug
naar zijn dug-out. Echter kwam een (assistent) trainer van GSC ESDO naar hem toe en deze werd wel
geduldig toegesproken. Helaas dus geen punten voor een strijdend Erasmus, maar de complimenten
voor jullie inzet en niet meegaan met alles. Volgende week thuis tegen Quintus en dan weer gaan
voor de 3 punten.

Opstelling Erasmus: Odens van der Zwan, Aioub Trad, Mitchel Pronk, Kasper Koers, Nico Paalvast
(Delano van den Bosch), Daan van Nieuwkerk, Desley Zwiers, Yeison Caicedo Mina (Yavuz Coban),
Romano Charite, Marnix Pronk (Cirano de Groot), Saviel Groenhart.

Overige wissels: Niels Jansen, Danny Emmerik.

Foto: Archief

Deel dit artikel met anderen:

Laatste berichten